Точно 470 349 лв., вложени в реклама по телевизията, струва единственият евродепутат на “Синята коалиция” - Надежда Михайлова. Тя е и “най-скъпата”. Ако обаче Лисабонският договор бъде приет, десните ще вкарат още 1 човек в Страсбург, тогава и “цената” им ще падне двойно, изчислява "Труд".
За петимата ГЕРБ-ери в Страсбург са изхарчени едва по 20 406 лв. Четиримата на &ldquo;Коалиция за България&rdquo; в Европейския парламент (ЕП) са на &ldquo;цена&rdquo; от по 280 455 лв. всеки. В същото време ЛИДЕР и РЗС не успяха да вкарат свой човек в ЕП дори и срещу повече от 400 000 лв., платени за рекламни клипчета в тв ефира (виж таблицата вдясно). Сметките са на база данните от анализ на пийпълметричната агенция GFK за тв рекламите, за които партиите са платили в периода 1 май - 7 юни. Тук не влизат парите за реклами в печата, интернет и билбордове, с които е възможно някои партии да надхвърлят допустимите от закона 2 млн. лева.<br /> <br /> Оценката за парите, които са давали политиците, се прави на базата на официалните тарифи за тв рекламите без ДДС, като не се отчитат отстъпките.<br /> <br /> &ldquo;Коалиция за България&rdquo; е платила най-много пари за реклама по телевизията по време на предизборната кампания за Европарламент. За целта коалицията е броила близо 612 000 лв. Отделно от това обаче БСП е дала още близо259 000 лв. за тв реклама, а съюзникът им в коалицията - Нова зора - 251 000 лв. Така общо сумата на червените надхвърля 1,12 млн. лв. На второ място е &ldquo;Синята коалиция&rdquo;, следвана от ЛИДЕР, РЗС и НДСВ (виж горната таблица вдясно).Общите разходи за тв реклама на победителите ГЕРБ са около 102 хил. лв.<br /> <br /> Рекламата беше изместена от политическия пи ар, но харизмата на отделните личности победи и пи ара, и рекламата, обобщи доц. Орлин Спасов от фондация &ldquo;Медийна демокрация&rdquo;.<br /> <br /> Най-много клипчета - 579, в ефира е завъртяла ЛИДЕР. На второ място е &ldquo;Коалиция за България&rdquo; - 482, само БСП отделно като партия - 112, а партньорът й Нова зора - още 212.<br /> <br /> Видеото &ldquo;Спри корупцията&rdquo; с Яне Янев се е появило 208 пъти по телевизора.<br /> <br /> И по този показател ГЕРБ е извън &ldquo;топ 10&rdquo;.<br /> <br /> Сумарно като продължителност &ldquo;Коалиция за България&rdquo; е присъствала най-дълго в рекламните паузи - малко над четири часа. Следват ЛИДЕР с 2 часа и 30 минути, &ldquo;Синята коалиция&rdquo; - 2 ч и 15 минути и РЗС - 2 ч. ГЕРБ са се рекламирали под 1 час.<br /> <br /> Най-много политическа реклама през миналия месец са излъчили логично трите национални телевизии - Би Ти Ви, БНТ и Нова тв. Любопитен е и рейтингът, който са постигнали клипчетата сред аудиторията. По този показател на първо място е БСП, чиито клипове са били гледани средно от 347 000 души, след това е &ldquo;Атака&rdquo; (345 000 души), НДСВ (286 000 души), &ldquo;Синята коалиция&rdquo; (283 000 души) и ГЕРБ (274 000 души).<br /> <br /> Най-скъпо като инвестиция в тв реклама, но с относително най-малък резултат в изборите е движение &ldquo;Напред&rdquo; - със средна цена на глас от 3,50 лв. Следват РЗС - 3,40 лв. и ЛИДЕР - 2,86 лв. Стойността на вота, даден за ГЕРБ спрямо вложените пари в реклама по телевизиите, е само 16 ст. Това пък са данни, които представи Добромир Живков от агенция &ldquo;Маркет Линкс&rdquo;. /БЛИЦ<br /> <br />