Обилните дъждове в столицата през последните две седмици са причина за забавянето на ремонта на „Цариградско шосе”. Заради валежите все още не може да бъде положен асфалтът и хидроизолацията по моста на 4-и километър. Бетоновите настилки са положени, но всеки ден се проверява необходимата влажност, за да може да няма компромиси с качеството обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов, цитиран от "Монитор".
През това време част от новия асфалт при моста на 4-и километър беше изкъртен и подменен, защото фирмата изпълнител тествала различни рецепти за смеси.&nbsp;&bdquo;Истината е, че по този начин ще можем да сме сигурни, че се използва най-качествен материал или възможно най-добрите съвременни добавки и технически решения по отношение на настилката&rdquo;, обясни Христов. Пробите, които бяха взети от хидроизолацията на надлеза, пък са показали, че&nbsp;няма проблем с качеството.<br /> <br /> От неделя за шофьорите на &bdquo;Цариградско шосе&rdquo; ще има втора тапа. Причината е, че Столичната община ще започне и ремонта на надлеза за летището. Работата ще започне от северната част на моста &shy; от страната на жк &bdquo;Дружба&rdquo;, а за движение ще бъдат оставени платната от страната на жк &bdquo;Младост&rdquo;. По план ремонтът на надлеза трябва да приключи до края на юни.&nbsp;Преасфалтирането на бул. &bdquo;Цариградско шосе&rdquo; в участъка от Окръжна болница до моста на 4-и км ще бъде през лятото, когато се очаква трафикът в столицата да е по-малък. Той трябва да е готов до 15 септември, когато започва учебната година. След този срок ще продължат само работите по ремонта на локалните платна на булеварда. Обновяването на бул. &bdquo;Цариградско шосе&rdquo; ще струва на общината 10 млн. лв.<br /> <br /> В момента майсторите ремонтират 10-километров участък от &bdquo;Ботевградско шосе&rdquo; в отсечката от ул. &bdquo;Летоструй&rdquo; до Околовръстното. Там ще бъдат ремонтирани 5 подлеза и 5 моста, както и връзката с бул. &bdquo;Владимир Вазов&rdquo;. Стойността на проекта е малко под 10 млн. лева. Освен основен ремонт на пътните платна ще има и подмяна на осветителните тела и поставяне на маркировка за велоалея. Строителните работи тук трябва да приключат до края на годината. На 15 юли трябва да е готова и естакадата при Семинарията. &bdquo;Това ще ни позволи да мислим за начало на строителните работи на метростанцията на бул. &bdquo;Черни връх&rdquo;, допълни Христов.<br /> <br /> Приключило е поставянето на маркировка на бул. &bdquo;Никола Мушанов&rdquo; в &bdquo;Красна поляна&rdquo;. Следващият етап от рехабилитацията на булеварда предвижда основен ремонт на тротоарите и изграждане на велоалея.