Предполагам ви се е случвало да ви извадят извън равновесие, когато сте се опитвали да потърсите помощ по телефона при възникнал проблем.
Цял ден телевизорът ми нямаше сигнал и след като се убедих, че повредата е извън моето трасе, се обадих на кабелния оператор. Беше вечерта &ndash; към 21,30 часа. Ако трябва да съм честен обаче - по-скоро започнах да правя опити да се свържа. Неистови опити... Докато чаках нетърпеливо, някакво гласче ме успокояваше, че всеки момент някой от дежурните ще вдигне и ще ме обслужи. Минаха 3-4 минути, но от другата страна се чуваха само приятна музика и записът, на който въпросното гласче продължаваше да нарежда, че ей сега ще осъществим връзка. Затворих. Пробвах втори път &ndash; същата работа. Набрах трети път &ndash; пак. <br /> <br /> Помислих си, че човек по-бързо с президента би се свързал отколкото с доставчика на кабелна телевизия. На четвъртия обаче ми провървя! Най-сетне. Девойка с приятен глас ме приветства и ми благодари за проявеното търпение. <br /> <br /> Мъките ми обаче тепърва започваха... Обясних набързо какъв е проблемът и уточних, че гледам цифрова телевизия не с приемник, а с КА модул, след което се завърза следният разговор между мен и представителката на кабелния оператор.<br /> <br /> <u>Тя:</u> <strong>Господине, трябва да извадите КА модулчето от телевизора и да го пъхнете много внимателно отново в телевизора.</strong><br /> <u>Аз:</u> Добре, готово.<br /> <u>Тя:</u> <strong>Има ли ефект...</strong><br /> <u>Аз:</u> Не, никакъв, пак няма сигнал.<br /> <u>Тя:</u> <strong>Господине, хубаво ли го пъхнахте...</strong><br /> <u>Аз:</u> Да, правя това, което ми казвате...<br /> <u>Тя:</u> <strong>Трябваше хубаво да уцелите отвора и да не го клатите, след като сте го вкарал. За да не го нараните.</strong><br /> <u>Аз:</u> Да, да. Това направих.<br /> <u>Тя:</u><strong> Вижте, хайде да опитаме отново. Пак го извадете, но не бързайте да го вкарвате обратно. Като го изкарате навън, изчакайте 5-10 минути, за да не е прегрял нещо. И после го пъхнете пак. И като го вкарате, внимавайте. Леко го вкарайте, за да не повредите отвора на телевизора. След 10 минути аз ще ви се обадя, за да ми кажете дали всичко е наред.</strong><br /> <br /> Слушам и изпълнявам, както се казва. След 10 минути обаче момичето не ми звъни. Решавам да изчакам още 5 минути. Пак никой не звъни. Грабвам аз телефона и изнервен набирам. Пак музика, пак нежното записче, че всеки момент ще ме обслужат. И отново никой не те обслужва. Пак след дълго чакане и стискане на зъби връзката е осъществена. Вдига обаче друга дежурна. Обяснявам и аз какъв е проблемът, че преди малко съм разговарял с нейна колежка, но тя така и не звънна отново, както бе обещала. <br /> <br /> &ldquo;Ами, да. Тя в момента е заета с друг клиент. Дайте, господине, аз ще ви обслужа&rdquo;, заявява второто момиче, след което добавя: &ldquo;Вижте, първо трябва да извадите и да пъхнете след това...&rdquo;. Вече напълно побъркан, аз я прекъсвам и троснато и изсъсквам в слушалката: &ldquo;Госпожо или госпожице, това с изкарването и пъхането вече го пробвахме, но нищо не става! На луд ме направихте, на луд!!! Свържете ме с човек, който разбира поне малко, ако не &ndash; запишете ме за техници. Да дойдат и да разрешат въпроса!&rdquo;.<br /> <br /> &ldquo;Спокойно, господине! Просто ме оставете да ви обслужа нормално!&rdquo;, продължава дамата. При което в главата ми се появи щурият въпрос &ndash; с еротичен телефон ли говоря или с представител на телевизионен кабелен оператор. То не беше изкарване, вкарване, пъхане, обслужване, прегряване! Мъча се да запазя хладнокръвие и спокойствие, но усещам, че взема да ме избива на смях. От другата страна на линията момичето започва да пъшка и продължава да нарежда: &ldquo;Така, хайде да опитаме още веднъж. Не се притеснявайте, ще стане. Не сте първият с такъв проблем!&rdquo;.<br /> <br /> &ldquo;Бре, мама му стара &ndash; викам си аз. &ndash; ама това да не е някакъв телефон за сексуална помощ. Аз в ролята на грешника, който не може да го вкара, както трябва, и мацка, мъчеща се да ми помогне на всяка цена. Какво опитване отново, какво притеснение, какви пет лева!&rdquo;. После настоявам пред момичето да изпрати още утре някой техник. Но връзката се разпада.<br /> <br /> Напълно предаден, си лягам. На сутринта решавам пак да се обадя, за да ме запишат за техник. Но решавам да си пусна телевизора. Ей, така за всеки случай. И гледам и не вярвам на очите си. Кабелната телевизия си върви! Все едно нищо не е било. Не звъня обратно на оператора. Няма смисъл. Отскачам обаче до близкия офис на кабелния оператор, където знам, че има техници. Решавам тях да ги попитам какво в крайна сметка се е случило и как аджеба ей така, на магия, тв програмите са се появили сами. <br /> <br /> Там с усмивка ми обясняват, че на всяко трето число от месеца подменяли софтуера на сигнала. И че това понякога се отразявало за половин или един час на някои телевизори. <br /> <br /> &ldquo;Нищо особено. Ние сме предупредили нашите абонати в сайта ни, но вероятно не сте прочел съобщението. Момичетата, с които сте разговаряли, обаче е трябвало също да ви предупредят, а не да ви измъчват така по телефона&rdquo;.<br /> <br /> Плеснах се по главата, че не съм се сетил да отворя сайта и да видя съобщението. И в същото време ми идваше да ги плесна тоя девойки заради тяхната неосведоменост, некомпетентност и, да ме прощават &ndash; пълна, ама пълна тъпота! И си зададох нов въпрос - дали тия мацки с еротичните гласчета работят там, където им е мястото!<br /> <br /> <strong>Михаил ДОКОВ, БЛИЦ</strong>