Учени от НАСА откриха основните органични съставки, необходими за съществуването на живота във водата, изхвърляна от гейзерите на Енцелад, спътник на Сатурн.

Изследователите са анализирали химическия състав на морска вода и лед, които редовно се изхвърлят изпод ледената кора на спътника през пукнатини. Пробите са взети с помощта на междупланетарната сонда Cassini.

Планетолозите са открили разтворими вещества, съдържащи азотни и кислородни атоми, които играят ключова роля за образуването на аминокиселини (протеините са съставени от тях).

Тези съединения могат да влязат в дълбоководни химически реакции, осигурявайки „строителен материал“ за живите организми.

Според учените, в дълбините на Енцелад могат да възникнат процеси, подобни на тези на Земята. Морската вода се смесва с магма, което води до хидротермални извори с температури, достигащи 370 градуса по Целзий.

При такива условия органичните съединения се превръщат в аминокиселини, а минералните компоненти позволяват на живите организми да се развиват и размножават без помощта на слънчевата светлина.