Инициативен комитет Лозенец вече е ИК Лъженец
Златен Век не бил законен, според тези хора, но не се позовават на нито едно решение на институция, която има правомощията да се произнесе относно тази законност.
А на лице е точно обратното, редица институции се произнесоха, че Златен Век има законно разрешение за строеж.
Главният архитект на Столична община допълва законното разрешение за строеж два пъти – два пъти потвърждава законността му.
ДНСК нееднократно обяви разрешението за строеж на Златен Век за законно и валидно.
Административният съд в София се произнесе за законността на „Златен Век”, че сградата има законно разрешение за строеж, валидно до 2028 година. И това е факт, потвърден в множество официални становища!
ИК Лозенец обаче не спират до тук – лансират още една фалшива новина, която явно ще бъде опорна точка тепърва. Твърдят, че сградата щяла да създаде трафик, виждате ли, като при Ринг мола. Подкрепено ли е с данни? Не, не се намират в изказванията и твърденията им. Твърдения, подходящи по-скоро за селска седянка или на маса.
А какви са фактите?
Трафикът по булевард Черни връх е 1650 превозни средства на час (официални данни от Акустичен мониторинг на СО, 2012). Това прави от 16 000 до 40 000 автомобила в денонощие, в зависимост от деня на седмицата и общото натоварване на трафика в София.
„Златен Век” има около 250 паркоместа. По данни от съществуващи сгради от този вид придвижванията на денонощие на собственик в сградата са от 1.5 до 3 броя. В резултат „Златен Век” би генерирал около 650 автомобила допълнителен трафик на ден. Това, сравнено с общият трафик, който се наблюдава днес, е напълно несъизмеримо и смешно да се нарече проблемно.
Тоест, ако има жители, които са силно притеснени от трафика и искат той да бъде намален, решението първо трябва да се търси в организацията на движението, градския транспорт, осигуряването на общински паркинги и много други фактори.
Какви са личните подбуди на лицата, които обсипват медиите с неаргументирани твърдения, граничещи с лъжи? Сами може да се досетите – това е реторичен въпрос.
Ясно е, че тези подбуди не са в името на благото на гражданите в столицата, защото ако бяха, първо щяха да се решават реалните проблеми на кв. Лозенец и на града, а не измислените.
Линк към официално направен транспортен анализ, публикуван на страницата на АРТЕКС - https://arteks.eu/Zlaten-Vek/wp-content/uploads/2019/11/Transporten-analiz.pdf
Последвайте ни