Най-скъпата българска марка – „Обърнатата конница“, която се оценява на 10 000 лева, ще бъде показана на национална филателна изложба в Пловдив.
„Обърнатата конница“ е най-популярната българска марка с дефект, който я превръща в уникат. При отпечатването е допусната грешка, заради която фигурите от сюжета (цар Фердинанд и синовете му на коне) са обърнати надолу с главата. Марката е изработена през 1911 г. в Полиграфическия институт за ценни книжа в Рим. Сега всички запалени колекционери искат да я имат в сбирките си, но я притежават не повече от десетина българи, останалите екземпляри са извън страната.
Марката е собственост на заместник-министъра на отбраната Спас Панчев, който е и председател на Съюза на българските филателисти, организатор на изложбата.

Националната филателна изложба „Пловдив 2008“ ще се проведе от 16 до 19 октомври. Експозицията е подредена в Конгресния център на Международен панаир – Пловдив. Изложбата е посветена на 100-годишнината от Независимостта на България и 115-годишнината на филателното движение у нас. Наред с „Обърнатата конница“ ще бъдат показани и още няколко ценни колекции, за да се популяризират постиженията на българското филателно движение, което се е зародила преди 115 години в Пловдив. По време на проявата ще се проведе конкурс за най-красива българска пощенска, в който ще се състезават близо 50 колекции. Националната изложба предшества големия филателен форум, на който страната ще е домакин през следващата година – Европейската филателна изложба България 2009. Затова сега в Пловдив си дават среща най-впечатляващите български филателни експонати, разположени върху 200 изложбени пана. Ще има и конкурс за детски рисунки на проекти за марки. Последната мащабна филателна проява у нас е проведена преди 20 години. Сегашната изложба е под патронажа на министър-председателя Сергей Станишев, който е и председател на Инициативния комитет за честване на 100-годишнината от Независимостта на България. Изложбата се осъществява с подкрепата на Международен панаир Пловдив, Държавната агенция за информационни технологии и съобщения, „Български пощи“, Община Пловдив. /Димана Тодорова, БЛИЦ