Попълнете търсена ключова дума или фраза

Разрешиха такса „дете“ в ресторант

https://blitz.bg/obshtestvo/razreshikha-taksa-dete-v-restorant_news406502.html Blitz.bg

Комисията за защита от дискриминация не откри нарушение на закона

София, България 19 Апр. 2016, 19:56 4300 прочита 0 коментара
Такса „дете“ в ресторантите не е незаконна и не представлява дискриминация. Това реши Комисията за защита от дискриминация, която разгледа случай на по-високи цени в менюто за деца в старозагорска кръчма.
Според комисията няма дискриминация, ако в меню на ресторант или друго заведение за обществено хранене има друга, по-висока цена за консумация относно родители, които са отишли там с децата си, пише &quot;Монитор&quot;. <br /> <br /> Повод за решението стана жалба от старозагорка, която през пролетта на м.г. установила, че в местно заведение таксуват с 50 на сто по-скъпо консумация на родители с невръстните им потомци. На 9 май м.г. Живка Александрова отишла с трите си деца - на възраст 8, 10 и 12 години, в Bizar bar, където прочела в поднесеното й меню, че поради липса на детска площадка консумацията й ще бъде таксувана с 50 на сто по-скъпо (минимум с 20 лв.) от сервитьорите.<br /> <br /> Възмутената жена поискала по казуса да се произнесат юристите от КЗД, които уведомила с писмена жалба от 17 юни с.г.<br /> <br /> 9 месеца по-късно с решение от 15 март от комисията й отговорили обстоятелствено, че в конкретния случай няма данни за дискриминация по признака за &bdquo;семейно положение&ldquo;.<br /> <br /> Решението е на Пети специализиран състав с председател Златина Дукова. От текста на решението става ясно, че спецсъставът на комисията е възприел &bdquo;надценката&ldquo; като своего рода предупреждение към родителите да пазят децата си.<br /> <br /> С особено мнение по казуса излиза обаче членът на състава<br /> <br /> Атанас Мусорлиев, който категорично не споделя вижданията на другите си двама колеги. Той настоява, че самото наличие на предупредителния текст за по-висока цена при детска игра е достатъчно условие да се предположи неравно третиране на клиента с дискриминационен характер.<br /> <br /> &bdquo;Начинът, по който е описана и обоснована &bdquo;надценката&ldquo;, представлява обективно мнение на отговорност без значение има ли или не някакви обстоятелства, сочещи виновно поведение на третата страна или дори на самото заведение&ldquo;, се казва в особеното мнение на Мусорлиев.<br /> <br /> На финала той подчертава, че в производството е установено нарушение на забраната за дискриминация, извършено от собственика на заведението, в менюто на което е включен процесният текст. Мусорлиев настоява, че с решението на състава е трябвало нарушителят да бъде санкциониран.<br /> <br /> Иницииралата производството старозагорка е категорична, че ще продължи битката си за истината, като вече е обжалвала решението на КЗС пред административния съд.

0 Коментара:

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. Вижте нашата политика за бисквитките повече тук.Приемам