България очаква минимум 4 милиарда лева за транспортната си инфраструктура от европейските фондове за периода от 2014 до 2020 година, съобщи днес министър Ивайло Московски. Това са средствата, които страната ни официално е поискала от Брюксел.
Транспортните приоритети за България до 2020г. са цялостното изграждане на ж.п. линията София - Драгоман, завършване на магистралите &quot;Струма&quot; и &quot;Хемус&quot;, както и възможности за изграждането на автомагистрала &quot;Черно море&quot;.<br /> <br /> &bdquo;В пътните проекти &ndash; завършване на кресненското трасе на магистрала &bdquo;Струма&rdquo;, магистрала &bdquo;Хемус&rdquo; и в зависимост от това, дали сега ще може да приключим с обходния път на Габрово, или ще остане за следващия програмен период, като ще се търси начин да се прави и магистрала &bdquo;Черно море&rdquo;,&rdquo; обясни министър Московски.<br /> <br /> Министърът обясни, че проектите, с които страната ни ще кандидатства ще са на много по-голяма стойност, отколкото са парите, които досега Евросъюзът ни е отпуснал. <br /> <br /> Министърът съобщи, че до момента са договорени над 85% от тези средства, а реално разплатените към изпълнители са над милиард и 100 милиона лева.<br /> <br /> Транспортният министър каза още, че според него е задължителна реализацията на проекта за подобряване на плавателната част на р. Дунав и проектът за трети метродиаметър на метрото. Около една трета от средствата по оперативна програма &quot;Транспорт&quot; вече са разплатени с фирмите. <br /> <br /> Преди дни бе обявено, че третият мост над р. Дунав между България и Румъния най-вероятно ще е между Силистра и Калъраш. Съоръжението се очаква да е готово до 2020 г. <br /> <br /> Освен в железопътния и водния сектор, от оперативна програма &quot;Транспорт&quot; се чакат и много пари за ключови пътни проекти.<br /> <br /> <br />