По данни на специализирания сайт Aviation Safety Network, възрастта на разбилия се в Казан самолет „Боинг 737-500" /Boeing 737-500/ към момента на катастрофата в казанското летище е била 23 години. За първи път той е бил вдигнат във въздуха на 18 юни 1990 година, съобщава ИТАР-ТАСС.
Преди да бъде купен от авиокомпанията &bdquo;Татарстан&ldquo; през 2008 г. самолетът е принадлежал на пет различни компании &ndash; френската Euralair /от 1990 до 1992 год/ и Air France /1992-1995/, на националния превозвач на Уганда Uganda Airlines, на малката бразилска фирма Rio Sul, на лизинговата компания Ansett Worldwide Aviation Services /AWAS/ с щабквартира в Дъблин на румънската Blue Air и на българската Bulgaria Air.<br /> <br /> Фаталният самолет е претърпял последния си преди катастрофата инцидент при приземяване в Бразилия на 17 декември 2001 г. При кацане на летището на град Белу Оризонти при неблагоприятни атмосферни условия, силен дъжд, самолетът с общо 108 души на борда, 102 пътници и 6-членен екипаж, ударил земята преди да достигне пистата, счупил левия колесник.<br /> <br /> Инцидентът се е разминал без жертви, но самолетът е трябвало да премине през сериозен ремонт. Към онзи момент самолетът е бил собственост на бразилската авиокомпания &quot;Рио сул&quot;, специализирана в регионални полети. <br /> <br /> Пътническият самолет &quot;Боинг 737-500&quot; е най-малкият представител на класическата серия на семейството самолети &quot;Боинг-737&quot;. Той се отличава със скъсен фюзелаж и повишена дължина на полета спрямо базовия модел - &quot;Боинг 737-300&quot;.<br /> <br /> От началото на производството на &quot;Боинг-737&quot; през 1967 г. са регистрирани над 170 инциденти с този самолет. /БЛИЦ