Учените най-после си изяснили как бълхите извършват своите знаменити скокове. Работата на изследователите е публикувана в списанието Journal of Experimental Biology.
Бълхите са кръвосмучещи насекоми, чийто размер е от 1 до 5 милиметра. В случай на опасност те със скок преодоляват разстояние равно на 200 дължини на своето тялото. През 60-те години учените са установили, че краката на бълхите работят като пружини, които ги изхвърлят нагоре. Сега изследователите рещили да установят дали механизмът на оттласкването се крие в коленете или долните части на задните крайници.<br /> <br /> Те заснели над 50 скока на бълхи и установили, че преди скока те предимно докосват повърхността с големите пръсти на задните крайници. Поставени под сканиращ микроскоп станало ясно, че коленете им са гладки и нямат с тях опора, докато пищялите и пръстите им са снабдени с израстъци, благодарение на които става оттласкването.<br /> <br /> Съставеният математически модел потвърдил хипотезата за ролята на пръстите за &bdquo;гигантските&rdquo; скокове при бълхите.<br /> <br /> <strong>БЛИЦ</strong><br /> <br />