Coca-Cola и „М-Тел“ най-силни марки в България
Експертното жури на Superbrands се обновява всяка година и се формира от специалисти в следните три области: авторитетни представители на агенции, работещи в различни сфери на маркетинга, мениджъри на ключови компании и бизнес организации, както и водещи журналисти от влиятелни медии. Председател на Борда на Superbrands за този проект е проф. д-р Веселин Благоев, председател на Българската асоциация по маркетинг.
Superbrands е марка, която е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите. Тези преимущества, съзнателно или несъзнателно, признават потребителите и искат да ги притежават.
В потребителското онлайн проучване взеха участие 10 000 души от цялата страна в съотношение: 68% жени срещу 32% мъже. Най-активна бе групата на младите хора на възраст между 26 и 35 години. По отношение на доходите с най-голям дял (30%) са участниците с доход на домакинството над 1500 лв.
Мнозинството от участниците в изследването (76%) посочват, че са запознати с марките на пазара, като всеки трети заявява, че е изключително добре запознат с тях.
Решаващо влияние върху избора при покупка на стоки и услуги оказват мнението на приятелите, ползвали тази марка, конкурентните цени и маркетинговите активности – добрата рекламна кампания и положителният образ на марката в медиите.
Жените се влияят в по-голяма степен от мнението на приятелите, отколкото мъжете, докато вторите са повлияни повече от известността на марката.
Сред възрастовите групи влиянието на приятелите е най-силно при групата на 18–25 г., докато конкурентната цена въздейства в най-голяма степен на хората над 45 г. Известността на марката е показател, който влияе най-силно както на най-младата възрастова група – под 18 г., така и на най-възрастната – над 45 г.
Повечето от участниците са склонни да заплатят по-висока цена за любимата си марка, като преобладават посочилите 10% увеличение на цената. Почти всички участници в изследването (91%) асоциират марковата стока с високо качество. Половината от гласувалите смятат, че брандът разкрива в значителна степен тяхната индивидуалност, и заявяват лоялност към марките, които купуват. Сред гласувалите преобладават тези, които биха се доверили на известна марка, ако не са добре запознати със стоката или услугата, която купуват, както и тези, които търсят изгодна цена, но купуват стоката само ако харесват марката.
Номинираните марки бяха позиционирани за оценяване по сектори в 29 категории от потребителския сегмент на българския пазар.
ТОП 20
1. COCA-COLA - Напитки – безалкохолни
2. М-Тел - Телекомуникации
3. GOOGLE - Интернет
4. bTV - Медии – телевизия и радио
5. NOKIA - Технологии
6. ADIDAS - Облекло и обувки
7. NESCAFE - Напитки – кафе и чай
8. MILKA - Храни – шоколадови и захарни изделия
9. ARIEL - Стоки за бита
10. SONY -Технологии
11. MERCEDES–BENZ - Автомобили
12. GLOBUL - Телекомуникации
13. HEINEKEN - Напитки – бира
14. MICROSOFT - Технологии
15. BMW - Автомобили
16. NESTLE - Храни – шоколадови и захарни изделия
17. NIKE - Облекло и обувки
18. BAYER - Фармация и медицина
19. OMV - Горива
20. TUBORG - Напитки – бира
ЛИДЕРИ ПО СЕКТОРИ В КАТЕГОРИИТЕ
MERCEDES–BENZ - Автомобили
GOOGLE - Интернет
L*OREAL - Козметика и продукти за лична хигиена
в. „24 ЧАСА“ - Медии – вестници и списания / всекидневен вестник
в. „КАПИТАЛ“ - Медии – вестници и списания / седмичен вестник
сп. „ТЕМА“ - Медии – вестници и списания / седмично обществено-политическо списание
сп. „БЛЯСЪК“ - Медии – вестници и списания / седмично лайфстайл списание
PLAYBOY/COSMOPOLITAN - Медии – вестници и списания / месечно списание мода и лайфстайл
сп. „МЕНИДЖЪР“ - Медии – вестници и списания / месечно списание за бизнес, маркетинг
bTV - Медии – телевизия и радио/ национална телевизия
ДАРИК РАДИО - Медии – телевизия и радио / национално радио
COCA-COLA - Напитки – безалкохолни/ газирани безалкохолни напитки
ДЕВИН - Напитки – безалкохолни / минерални води
CAPPY - Напитки – безалкохолни/ натурални сокове
HEINEKEN - Напитки – бира
TODOROFF - Напитки – вина
JOHNNIE WALKER - Напитки – високоалкохолни / уиски
ABSOLUT - Напитки – високоалкохолни / водка
БУРГАС 63 - Напитки – високоалкохолни / ракия
METAXA - Напитки – високоалкохолни / коняк
NESCAFE - Напитки – кафе, чай / кафе
PICKWICK - Напитки – кафе, чай / чай
ADIDAS - Облекло, обувки
OMV - Горива
BRITISH AIRWAYS - Пътуване – авиокомпании
АЛМА ТУР - Пътуване – туроператори
HILTON/АЛБЕНА - Пътуване – хотели, курортни комплекси
MCDONALD*S/НЕДЕЛЯ - Ресторанти и кафенета
НАРОДЕН ТЕАТЪР „ИВАН ВАЗОВ“ - Свободно време и забавления
ARIEL - Стоки за бита / битова химия
ИДЕАЛ СТАНДАРТ - Стоки за бита / санитарен фаянс
BOSCH - Стоки за бита / черна и бяла техника
АДРЕС - Недвижими имоти
M-TEL - Телекомуникации
NOKIA - Технологии
ТЕХНОПОЛИС - Търговски вериги и центрове / хипермаркети за електроника
BILLA - Търговски вериги и центрове / супермаркети
METRO CASH & CARRY - Търговски вериги и центрове / хипермаркети за храни, стоки за бита
СТИЛИСТ КАПАНОВ - Услуги
BAYER - Фармация и медицина
VISA - Финансови услуги / кредитни карти
РАЙФАЙЗЕНБАНК (БЪЛГАРИЯ) - Финансови услуги / банки
ДЗИ - Финансови услуги / застраховане
DANONE ACTIVIA - Храни / млечни продукти
ТАНДЕМ - Храни / месни продукти
БЕЛЛА - Храни / общо
MAGGI - Храни / подправки
ОЛИНЕЗА - Храни / консервирани храни
КЕНАР - Храни / салати
НИЛАНА - Храни / хлебни изделия
MILKA - Храни / шоколадови и захарни изделия
ROLEX - Часовници и аксесоари. /БЛИЦ
Последвайте ни
0 Коментара: