Една година след своето представяне Opel ADAM продължава да става все по-атрактивен. Шикозният градски модел на Опел е не само модерен създател на нови тенденции, но и автомобил, който вече се доказа като модела в малкия клас с най-големи възможности по отношение на индивидуализацията и свързаността.
На предстоящия Автосалон Женева 2014 (6&ndash;16 март) той ще бъде представен и във версия с напълно новия трицилиндров бензинов турбо мотор, характеризиращ се с изключително ниво на балансираност и равномерност на работата, високо ниво на въртящ момент още при ниски обороти и впечатляваща ефективност. Агрегатът ще бъде съчетан с 6-степенна механична трансмисия, която също е от ново поколение. Освен това гама от нови цветове и допълнително оборудване ще разширят и без това огромния избор от възможности за индивидуализация на ADAM, информира autoclub.bg.<br /> <br /> ADAM е първият модел в гамата на Opel, който ще се сдобие с новия изцяло алуминиев двигател 1.0 ECOTEC Turbo с директно впръскване, който е разработен в Международния технически развоен център на фирмата в Рюселсхайм, Германия. Този агрегат с &bdquo;джобен&ldquo; формат ще се предлага в две разновидности респективно с мощност 66 кВт/90 к.с. и 85 кВт/115 к.с. И двата разполагат с високо ниво на въртящ момент 166 Нм, налични още от 1,800 об./мин. Както двата нови агрегата с работен обем от 1.6 литра, които Opel представи през последните месеци (бензиновият 1.6 ECOTEC Turbo с директно впръскване и дизеловият 1.6 CDTI), новият 1.0 ECOTEC Turbo с директно впръскване е еталон със своето ниско ниво на шум и вибрации, с параметри особено впечатляващи за трицилиндров мотор и по-добри от тези на много четирицилиндрови двигатели.<br /> Оборудван с напълно нова шестстепенна механична трансмисия, трицилиндровият мотор от ново поколение разполага стандартно със Start/Stop система. Версията с 66 кВт/90 к.с. в ADAM изразходва в комбиниран цикъл едва 4.3 литра на 100 километра с емисии на CO2 едва 99 г/км (съгласно тестовата процедура на NEDC; предварителни данни). Това са изключителни резултати за задвижван от бензинов двигател автомобил, особено с подобна висока стойност на мощността и въртящия момент. Сред множеството предпоставки за високата ефективност на машината е директното впръскване, променливото газоразпределение, леката изцяло алуминиева конструкция и гъвкаво управляваната водна помпа. <br /> <br /> Задвижваните с новия 1.0 ECOTEC Turbo с директно впръскване версии на Opel ADAM ще се предлагат на клиенти от края на пролетта на 2014 година, а производството ще започне през лятото. Предложенията обаче ще включват не само ново задвижване, но и нова гама от цветове за ADAM. На изложението във Франкфурт през септември Opel показа някои от новите възможности за индивидуализация на ADAM и те вече са факт. В Женева ще бъдат представени още цветове, интериорни декорни елементи и опции в оборудването. Възможностите за индивидуализация в стила на ADAM продължават да се развиват!<br /> <br /> Новият малък двигател е еталон за балансирана работа за трицилиндров агрегат <br /> Чист, хармонично работещ и тих: новият задвижващ агрегат на ADAM е малък по размери, но голям по отношение на своите качества. Той съчетава прецизни конструктивни решения, които са неизбежни при проектиране на високотехнологичен агрегат с подобен обем. Нещо което е от особена важност за финансите на собствениците на ADAM е, че той осигурява разход на гориво и емисии на CO2 съответно 4.3 литра на 100 километра и 99 г/км в комбиниран цикъл, поставяйки ADAM в комфортни по отношение на данъците категории в държавите, в които те се определят на базата на емисиите на CO2.<br /> <br /> Първият от новото семейство малки бензинови турбо мотори, което ще се развива през следващите години, 1.0 ECOTEC Turbo с директно впръскване и 12 клапана е следващата стъпка в офанзивата от задвижващи агрегати на Opel и следва скорошното въвеждане на новите семейства бензинови и дизелови мотори с работен обем 1.6 литра. Тези три машини споделят обща ДНК и развойни цели: да бъдат най-прецизно работещите в своите класове. При създаването на новия малък мотор инженерите на Opel започват проекта си от нулата, като насочват усилията си към внедряване на серия от решения за елиминиране на типичното за трицилиндровите двигатели вертикално клатене в двата края на машината.<br /> <br /> &bdquo;При разработването на този малък двигател ние си поставихме за цел не само да намалим разхода на гориво и емисиите на CO2. Искахме да покажем, че един трицилиндров мотор може да бъде хармоничен и балансиран като четирицилиндров и дори повече от това,&rdquo; отбелязва д-р Матиас Алт, главен инженер на отдела за малки двигатели на Opel: &ldquo;Работихме много по въпросите на баланса, шума и вибрациите, които са типични за конвенционалните трицилиндрови двигатели и сме уверени, че клиентите на ADAM ще останат изненадани от резултата. Това е много приятен трицилиндров агрегат, който не прави компромиси с удоволствието от шофирането.&rdquo;<br /> <br /> Алуминиевият цилиндров блок изработен чрез леене под високо налягане е конструиран така, че да способства за намаляване на излъчения и на генерирания от самата структура шум, а също и за намаляване на теглото. Горивната рейка с високо налягане и инжекторите са структурно изолирани от цилиндровата глава, за да се намали предаването на пулсации, а горивната помпа и горивните тръбопроводи са акустично обработени.<br /> <br /> Друг важен елемент в постигането на хармонична работа на двигателя е монтирането на балансиращ вал в картера му. Задвижван от специална назъбена верига и въртящ се в противоположна на коляновия вал посока със същите обороти, той е внимателно оптимизиран по отношение на масите с цел компенсиране на вибрациите при работата на трицилиндровия агрегат. <br /> <br /> Други мерки за потискане на шума включват: оптимизирани в акустично отношение капаци на клапаните и на предната част на двигателя, както и на корпусите на всмукателните колектори и на опорите на разпределителните валове; изолация на коляновия вал с чугунени вложки на основните лагери; задвижване на разпределителните валове с назъбени вериги; турбокомпресор с намалено ниво на генерираните на съскащи шумове; стоманена картерна вана.<br /> <br /> В резултат от приложените технологични мерки, новият 1.0 ECOTEC Turbo с директно впръскване е не само по-хармоничен от останалите трицилиндрови двигатели, но и по-тих от много четирицилиндрови агрегати. Например, при изпитания на стенд при пълно натоварване (широко отворена дроселова клапа), той има по-ниски нива на шум при всички оборотни режими в сравнение с много бензинови турбодвигатели с работен обем до 1.6 литра. <br /> <br /> Малък двигател с голямо сърце<br /> Новият 1.0 ECOTEC Turbo с директно впръскване е динамичен агрегат, предлагащ качества по отношение на мощността на по-големи мотори, но по-високо ниво на въртящ момент от много от 1.6 литровите агрегати с атмосферно пълнене. <br /> <br /> В ADAM, 1.0 ECOTEC Turbo с директно впръскване максималният въртящ момент 166 Нм се постига при едва 1,800 об./мин и е с почти 30 процента по-висок от този на 1.6 литровия атмосферен двигател генериран при същите обороти. При версията с 85 кВт/115 к.с. платото на въртящия момент се простира до 4700 об./мин. Процесът на интегриране на изпускателните колектори в алуминиевата цилиндрова глава, към която директно е прикрепен ниско инерционния и охлаждан с вода турбокомпресор, изисква изключително ниво на прецизност. Тази компактна конструкция дава възможност за постигане на бърза реакция на компресора и висок въртящ момент още при ниски оборотни режими. <br /> <br /> Инжекторите за директно впръскване са с по шест отвора и са централно разположени над всяко бутало с цел постигане на по-ефективен процес на горене, а променливото газоразпределение и на двата разпределителни вала подобрява газообмена. Маслената помпа с двустепенен режим на работа и водната помпа, която се деактивира, когато температурата на охлаждащата течност е ниска в името на по-бързия процес на загряване, също спомагат за намаляване на разхода на гориво. <br /> <br /> Новото поколение 1.0 ECOTEC Turbo с директно впръскване се съчетава с шестстепенна механична трансмисия и се добавя като задвижване в актуалната гама задвижващи агрегати и силово предаване на ADAM, включваща още четирицилиндрови бензинови двигатели с атмосферно пълнене комбинирани с петстепенни механични трансмисии: 1.2 литров с 51 кВт/70 к.с. и 115 Нм и два 1.4 литрови съответно с 64 кВт/87 к.с. и 74 кВт/100 к.с. и двата с въртящ момент по 130 Нм.<br /> <br /> Нова лека трансмисия с прецизно превключване<br /> Новият трицилиндров мотор на ADAM е съчетан с напълно новата, шестстепенна механична трансмисия. С компактна конструкция и сухо тегло едва 37 килограма, тя е с около 30 процента по-лека от актуалната. <br /> <br /> С високо качество на процеса на превключване, къс ход на лоста и ниско ниво на усилие за преместването му, новата трансмисия разполага с много от решенията внедрени в новото поколение предавателни кутии на Opel. Сред тях са зъбните предавки с широки асиметрично изрязани зъби, тройно конусни синхронизатори за първа/втора предавки и двойно конусни за трета/четвърта. Задната предавка също е синхронизирана. Освен за ADAM меко превключващата трансмисия постепено ще бъде въвеждана и за други модели на Opel.<br /> <br /> Още възможности за индивидуализиране на най-добрия по отношение на комуникационната свързаност малък автомобил<br /> Вече определен за шампион на Opel по отношение на възможностите за индивидуализация, ADAM продължава да се развива и да става все по-добър. Двуцветната гама ще бъде разширена през следващите седмици и допълнително обогатена през последващите месеци. С добавянето на седем нови цвята за каросерията и четири нови цвята за покрива, клиентите на ADAM получават възможността да избират от общо 18 цвята на каросерията с допълнителни шест цвята на покрива за създаване на двуцветни комбинации. Петте нови цвята на каросерията, които ще бъдат въведени през пролетта, са съответно: елегантно сребрист (Silverwalker), богат тъмно кафяв (Mr. Darkside), искрящ син (Let it Blue), дързък лайм зелен (Dancing Green) и топъл сив (Pink-Kong).<br /> <br /> Списъкът с допълнителните възможности за индивидуализация за ADAM продължава да расте и включва пет нови материи за седалките, седем нови декора на интериора, четири нови интериорни цвята, един нов десен за тавана, два нови цвята на вътрешното огледало, четири нови цвята на лайстната на предната решетка и два нови комплекта от външни стикери. На изложението в Женева ще бъдат показани допълнителни нови цветове за каросерията и нови интериорни облицовки. При целия този нов избор възможностите за индивидуализация на ADAM гарантират на клиентите на практика неограничен избор и реализиране на колата на техните мечти. <br /> <br /> След като &bdquo;създадат&ldquo; своя автомобил по начина, по който те искат, клиентите могат да продължат с избора си на възможности сред най-добрите опции на комуникационно свързани системи в малкия клас. ADAM разполага с авангардната система на Opel IntelliLink, включваща изключителни възможности по отношение на свързаността и приложенията. Тази инфоразвлекателна система е напълно съвместима с последните поколения смартфони и може да работи както с ANDROID, така и с Apple iOS. Тя осигурява USB и Bluetooth връзка, аудио стрийминг, 7-инчов цветен, сензорен екран и седем високоговорителя.<br /> <br /> Системата на Opel IntelliLink в ADAM осигурява навигация с приложението BringGo, както и работа с приложенията Stitcher и TuneIn. Интеграцията на устройства с Apple iOS в системата позволява и използване на функцията за гласов контрол SIRI EYES FREE. Тя позволява на водача например, гласово четене на входящите SMS съобщения и диктуване на SMS съобщения, като същевременно с това той може да шофира внимателно без да отделя погледа си от пътя и ръцете от волана. IntelliLink е носител на различни награди и е безопасна и лесна за работа технология, която е и изключително достъпна. Тя прави Opel ADAM най-свързаният малък автомобил на пазара.<br /> <br />