Нови проблеми налегнаха магистрала "Люлин". Най-дългият тунел протече, още преди да бъде пуснат в експлоатация, съобщава bTV. Агенция "Пътна инфраструктура" напомни, че магистралата ще е затворена докато текат довършителните работи. Въпреки това десетки частни автомобили пътуват там на собствен риск, а КАТ отказва да пази пътния участък, защото той не е открит официално.
<em>Магистралата все още си прилича на строителна площадка. Тепърва трябва да се слага още един слой асфалт. Покрай тежката техника и работниците на пътя и в тунелите постоянно минават частни коли. Катаджии там няма и затова няма кой да глоби нарушителите.</em><br /> <br /> &bdquo;Размерът на акта е от 50 до 150 лева, спрямо дали застрашават работниците и се отнемат от 4 до 8 точки&rdquo;, обясни пред bTV Румен Сачански от Пътно управление-Перник.<br /> <br /> В момента надзорникът и агенция &quot;Пътна инфраструктура&quot; правят подробен списък на всички констатирани дефекти, които трябва да бъдат отстранени преди пускането в експлоатация.<br /> <br /> Основните строителни работи по третия - най-проблемния тунел на магистрала &quot;Люлин&quot;, приключиха преди два месеца. Вече се виждат обаче първите дефекти като тези големи течове. Засега не се очаква забавяне на пуска на магистралата.<br /> <br /> &quot;Изпълнителят ще направи необходимото да няма течове при довършването на работите. Ако има течове, обектът не може да бъде въведен в експлоатация&quot;, каза Румен Сачански.<br /> <br /> По международните стандарти държавата ще съобщава на строителя за констатирани дефекти в продължение на една година. От пътната агенция подчертаха, че гаранционният срок за новопостроените магистрали е десет години. /БЛИЦ<br />