Червеният цвят увеличава концентрацията върху подробвостите в задачите, налагащи запомняне, докато синият увеличава творчеството, твърдят канадски учени.
Откритието им ие важно за рекламите, предупрежденията на опаковките с лекарства и околната среда в офисите и домовете, смята Руи Чжу, преподавателка по маркетинг в университета на Британска Колумбия във Ванкувър. Чжу препоръчва продавачите на иновационни продукти да използват син цвят и да провеждат сесиите за търсене на нови идеи в сини стаи. Използването на червеният цвят ще накара купувачите да обърнат повече внимание на детайлите на продукта. Досега ефектът на цветовете беше неясен, защото предишните изследвания са давали противоречиви резултати. Изследването е извършено върху 600 студенти, които работели на компютърни монитори с червен, син или бял цвят, използван за контролната група. Цветовете са оказвали значително влияние върху способностите им при различните видове дейност. Чжу предупреди, че цветовите реакции вероятно не са вродени, а се дължат на заучени асоциации. Резултатите според нея може да се различават съществено в страна като Китай, където червеното се асоциира традиционно с просперитет и добър късмет. /АФП