Половинчасово зад­ръстване пили нервите всеки ден на шофьорите, които преминават един от най-натоварените пътни участъци в София – Лъвов мост. Ки­­лометричните опашки се образуват вече трети месец в час пик заради ремонта на ключовото кръстовище.
Точно 26 минути трае пътуването в посока центъра вчера на обед, пише &quot;Монитор&quot;. &ldquo;Ние пътуваме през Лъвов мост, но никога не знаем кога ще стигнем&rdquo;, коментира<br /> <br /> <strong>изнервен шофьор на рейс</strong><br /> <br /> От утре вече тапата ще е пълна, защото движението през кръстовището се спира изцяло. Причината е, че тогава ще започне да се прокопава и тунелът, което ще продължи 45 дни.<br /> <br /> След това ще бъде пуснато движението по платната на бул. &ldquo;Сливница&rdquo; от страната на Централна гара, като колите ще могат да преминават и през новоизградения тунел, а строителството ще тече от другата страна на булеварда - откъм центъра. Заради блокадата трамвай 18 ще се движи по ул. &ldquo;Козлодуй&rdquo; до обръщалото в &ldquo;Орландовци&rdquo;, а мотрисите по линия 12 ще минават по бул. &ldquo;Христо Ботев&rdquo;.<br /> <br /> Опашките, които се вият по &ldquo;Цариградско шосе&rdquo;, вече са две, а причината е, че общината започна ремонта на надлеза за летището, преди да е завършила моста при 4-ти километър. В момента лентите са стеснени от северната част на моста от страната на жк &ldquo;Дружба&rdquo;, а за движение ще бъдат оставени платната от страната на жк &ldquo;Младост&rdquo;. По план ремонтът на надлеза трябва да приключи до края на юни. Преас&shy;фалтирането на бул. &ldquo;Цариградско шосе&rdquo; в участъка от Окръжна болница до моста на 4-ти километър ще бъде през лятото, когато се очаква трафикът в столицата да е по-малък. Той<br /> <br /> <strong>трябва да е готов до 15 септември</strong><br /> <br /> когато започва учебната година. След този срок ще продължат само работите по ремонта на локалните платна на булеварда. Обновяването на бул. &ldquo;Цариградско шосе&rdquo; ще струва на общината 10 млн. лв.<br /> <br /> От неделя заради ремонта при разклона за летището е изместена и спирката при Дър&shy;жавната печатница. Рейсовете не спират на моста за летището, а долу на кръговото. Това допълнително обърка пътниците, а шофьорите отнасят люти скандали. &ldquo;Тук спирка няма ли, бе, алоу, къде караш&rdquo;, подвикна възрастен мъж в автобус 204 вчера. &ldquo;Има спирка. Ей, на, слизайте&rdquo;, отговори му подобаващо шофьорът. Допълни&shy;тел&shy;но затруднение за живеещите в &ldquo;Младост&rdquo; предизвика и реконструкцията на самия бул. &ldquo;Алек&shy;сандър Малинов&rdquo;, който е основната артерия в комплекса. Под него в момента се изгражда продължение на първия лъч на метрото до Бизнес парка в &ldquo;Младост 4&rdquo;. В момента майсторите ремонтират 10-километров участък от &ldquo;Бо&shy;&shy;тевградско шосе&rdquo; в отсечката от ул. &ldquo;Ле&shy;&shy;тоструй&rdquo; до Около&shy;връстното. Там ще бъдат ремонтирани 5 подлеза и 5 моста, както и връзката с бул. &ldquo;Вла&shy;димир Вазов&rdquo;. Стой&shy;ността на проекта е малко под 10 млн. лева. Освен основен ремонт на пътните платна ще има и<br /> <br /> <strong>подмяна на осветителните тела</strong><br /> <br /> и поставяне на маркировка за велоалея. Строителните работи тук трябва да приключат до края на годината.<br /> <br /> <strong>След Семинарията затварят &ldquo;Сребърна&rdquo;</strong><br /> <br /> Частично облекчение за трафика в столицата ще настъпи след 15 юли, когато се планира да бъде пуснато строящото се кръстовище на две нива при Семинарията. Колони от коли се зареждат там всяка сутрин и не помръдват повече от 20 минути. Веднага след като се отпуши Семинарията, в столицата ще се появи нова тапа заради изграждането на метрото до ул. &ldquo;Сребърна&rdquo;. Строежът трябваше да започне през април, но заради огромните ремонти на няколко ключови трасета от общината решиха да отложат копаенето за юли. Тогава се очаква трафикът да е намалял, защото част от учениците ще са във ваканция, а започват и летните отпуски. Метростанцията при ул. &ldquo;Сребърна&rdquo; трябва да бъде готова след 22 месеца. Ремонтът ще започне между ул. &ldquo;Орел&rdquo; и бул. &ldquo;Т. Каблешков&rdquo;. Там ще бъдат открити две строителни площадки. Движението на автомобилите ще се прехвърля в пътните платна, а промени ще има и за градския транспорт. Според прогнозите на &ldquo;Метрополитен&rdquo; всеки ден станцията ще се ползва от близо 25 000 пътници.<br /> <br />